Використання ІКТ як засобу формування дослідницьких компетентностей старшокласників у профільному навчанні хімії на факультативному курсі «Основи кількісного хімічного аналізу»

Автор(и)

  • Павло Нечипуренко Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»
  • Володимир Соловйов Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

DOI:

https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3648

Ключові слова:

ІКТ, профільне навчання хімії, дослідницькі компоненти старшокласників, методи використання ІКТ як засобу формування дослідницьких компетентностей старшокласників у профільному навчанні хімії, комп'ютерно-орієнтований факультативний курс «Основи кількісного хімічного аналізу»

Анотація

Нечипуренко П.П., Соловйов В.М. Використання ІКТ як засобу формування дослідницьких компетентностей старшокласників у профільному навчанні хімії факультативного курсу «Основи кількісного хімічного аналізу».

Мета дослідження: обґрунтувати можливості формування дослідницьких компетентностей старшокласників у профільному навчанні хімії за допомогою практичного використання інформаційно-комунікаційних технологій при виконанні факультативного курсу «Основи кількісного хімічного аналізу». У цьому дослідженні розглядається вплив різних засобів ІКТ на формування індивідуальних навчальних та дослідницьких компетентностей, зокрема системних компонентів дослідницьких компетентностей старшокласників у профільному навчанні хімії та методів їх практичного застосування під час виконання факультативного курсу "Основи кількісного хімічного аналізу”.  Об'єкт дослідження: засоби ІКТ для навчання хімії. Предмет дослідження: засоби ІКТ формування дослідницьких компетентностей старшокласників у профільному навчанні хімії. Методи дослідження: огляд та аналіз наукових публікацій, експертна оцінка, узагальнення педагогічного досвіду. Результати дослідження: система формування дослідницьких компонентностей старшокласників ефективно забезпечується правильним підбором засобів ІКТ та умов їх застосування для певного формування дослідницької компетентності, що втілює компоненти системи. Наше дослідження підтверджує думку про те, що більшість засобів ІКТ мають бути провідними у розвитку дослідницьких компетентностей старшокласників у профільному навчанні хімії. Вони успішно апробовані шляхом їх застосування в процесі вивчення факультативного курсу «Основи кількісного хімічного аналізу». Вони демонструють високу ефективність. Наше дослідження підтверджує, що віртуальні хімічні лабораторії є найбільш впливовий та найбільш універсальний засіб ІКТ формування дослідницьких компетентностей старшокласників у профільному навчанні хімії.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 268 / PDF downloads: 140

Посилання

Blanchard, E. G., Frasson, C., Lajoie, S. P.: Learning with Games. In: Seel, N. M. (ed.) Encyclopedia of the Sciences of Learning, pp. 2019–2024. Springer, New York (2012). DOI: https://doi.org/10.1007/978-1-4419-1428-6_124

Gokhale, A. A.: Collaborative Learning and Critical Thinking In: Seel, N. M. (ed.) Encyclopedia of the Sciences of Learning, pp. 634–636. Springer, New York (2012). DOI: https://doi.org/10.1007/978-1-4419-1428-6_910

Henderson, D. E.: A Chemical Instrumentation Game for Teaching Critical Thinking and Information Literacy in Instrumental Analysis Courses. Journal of Chemical Education. 87 (4), 412–415 (2010). DOI: https://doi.org/10.1021/ed800110f

Nechypurenko, P. P., Semerikov, S. O., Selivanova, T. V, Shenayeva, T. O.: Information and communication tools for pupils’ research competence formation at chemistry profile learning. Information Technologies and Learning Tools. 56 (6), 10–29 (2016). DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v56i6.1522

Nechypurenko, P. P., Semerikov, S. O., Tomilina, L. I.: Teoretyko-metodychni zasady vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii yak zasobu formuvannia doslidnytskykh kompetentnostei starshoklasnykiv u profilnomu navchanni khimii (Theoretical and methodical foundations of using ICT as a tools of forming the senior pupils’ research competencies in the chemistry profile learning).

Publishing Department of the SIHE “Kryvyi Rih National University”, Kryvyi Rih (2018).

Nechypurenko, P. P., Semerikov, S. O.: VlabEmbed — the New Plugin Moodle for the Chemistry Education. In: Ermolayev, V., Bassiliades, N., Fill, H.-G., Yakovyna, V., Mayr, H. C., Kharchenko, V., Peschanenko, V., Shyshkina, M., Nikitchenko, M., Spivakovsky, A. (eds.) ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer 2017, 13th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI, 2017), Kyiv, Ukraine, 15–18 May 2017. CEUR Workshop Proceedings (CEUR–WS.org), vol. 1844, pp. 319–326 (2017).

Nechypurenko, P. P.: Deiaki aspekty imitatsii realnykh khimichnykh protsesiv ta system u virtualnykh khimichnykh laboratoriiakh (Some aspects of simulation of real chemical processes and systems in virtual chemical laboratories). Theory and methods of e-learning. 3, 238–244 (2012).

Nechypurenko, P. P.: Dobir ta ekspertyza zasobiv IKT dlia formuvannia doslidnytskykh kompetentnostei uchniv u profilnomu navchanni khimii (Selection and examination of ICT tools for pupils’ research competencies in the chemistry profile learning). In: Proceedings of the Fourth IV All-Ukrainian Scientific and Practical Conference of Young Scientists “Scientific Youth–2016”, IITLT, Kyiv, 15 Dec 2016.

Nechypurenko, P. P.: MarvinJS yak zasib pidtrymky navchalno-doslidnytskoi diialnosti uchniv z khimii (MarvinJS as a tool of support of pupils’ learning and research activity of chemistry). In: Proceedings of the Fourth International Scientific and Practical Conference “MoodleMoot Ukraine 2016. Theory and Practice of Using the Moodle Learning Management System”, KNUBA, Kyiv, 19–20 May 2016.

Nechypurenko, P. P.: Pro vykorystannia kompiuternoi prohramy Chemlab (About the use of the computer program Chemlab). Biology and chemistry at school. 2, 44–47 (2007).

Nechypurenko, P. P.: Systema doslidnytskykh kompetentnostei uchniv starshoi shkoly u profilnomu navchanni khimii (The system of research competencies of high school students at chemistry profile learning). Bulletin of Cherkasy University. Series: Pedagogical Sciences. 7, 83–90 (2016).

Nechypurenko, P. P.: Systema Moodle yak zasib formuvannia doslidnytskykh kompetentnostei uchniv u profilnomu navchanni khimii (The system Moodle as a tool of formation of pupils’ research competencies in the profile chemistry learning). In: Proceedings of the Third International Scientific and Practical Conference “MoodleMoot Ukraine 2015. Theory and Practice of Using the Moodle Learning Management System”, KNUBA, Kyiv, 21–22 May 2015.

Nechypurenko, P. P.: Teaching and research activities of students in chemistry profile school as a means of formation of research competencies. New computer technologies. 14, 135–136 (2016).

Nechypurenko, P. P.: Virtualni khimichni laboratorii v protsesi navchannia khimii: suchasnyi stan ta perspektyvy (Virtual chemical laboratories in the teaching chemistry process: current state and prospects). Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. P. Dragomanov. Series number 5. Pedagogical sciences: realities and perspectives. 33, 95–102 (2012).

Nechypurenko, P. P.: Vyvchennia osnov khimichnoho analizu zasobamy kompiuternykh tekhnolohii ta yoho mistse v ekolohichnii osviti shkoliariv (Study of the basics of chemical analysis by computer technology tools and its place in the ecological education of schoolchildren). In: Proceedings of the VII International scientific and practical conference on Problems of ecology and ecological education, Kryvyi Rih (2008)

Terno, S. O.: Teoriia rozvytku krytychnoho myslennia (na prykladi navchannia istorii) (The theory of the development of critical thinking (by example the history learning)). Zaporizhzhya National University, Zaporizhzhya (2011).

Downloads

Опубліковано

31-10-2019

Як цитувати

Нечипуренко, П., & Соловйов, В. (2019). Використання ІКТ як засобу формування дослідницьких компетентностей старшокласників у профільному навчанні хімії на факультативному курсі «Основи кількісного хімічного аналізу». Педагогіка вищої та середньої школи, 51, 7–24. https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3648

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають