УМОВИ РОЗВИТКУ МИСЛЕННЯ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • P.O. Пильнік

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5065

Анотація

The article is devoted to the problem of development of thinking in modern general school The author notes the incorrectness of
stereotype approaches to the appraisement of forming levels of pupils' thinking culture. Spessial importance of this task for senior pupils is stressed. Further, the forming of thinking characteristics and operations in the course of comprehending of knowledge are examined. Then the author analyses the conception of «develop of thinking» in psychological & pedagogical literature. He comes to the conclusion about necessity to set the concrete aims for this and to choose the suitable teaching forms which are based on theoretical & methodological grounds.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 102 / PDF downloads: 59

Посилання

Дьюи Д. Психология и педагогика мышления. Пер. с англ. Никольской Н.М. / Под ред. Виноградова Н.Д.- М.: Совершенство, 1997.- 208 с.

Захарова И.А. Формирование интеллектуальной культуры старшеклассников средствами математики: Дисс. ... канд. пед. наук.- Луганск, 1999.- 167 с.

Менчинская H.A. Проблемы учения и умственного развития школьника: Избранные психол. труды.- М.: Педагогика, 1989. - 219 с.

Пиаже Ж. Избранные психологические труды: Пер. с англ. и фр.- М.: Просвещение, 1969.- 659 с.

Поспелов H.H., Поспелов И.Н. Формирование мыслительных операций у старшеклассников М.: Педагогика, 1 1989. - 153 с.

Сухомлинський В.О. Вибрані твори. В 5-ти Т . - K. : Радянська школа, 1976.

Шевченко Г.П. и др. Формирование математической культуры старшеклассников. - Сумы, 1998.- 215 с.

Downloads

Опубліковано

26-12-2002

Як цитувати

Пильнік R. (2002). УМОВИ РОЗВИТКУ МИСЛЕННЯ ШКОЛЯРІВ. Педагогіка вищої та середньої школи, 4, 3–10. https://doi.org/10.31812/educdim.5065

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають