ОСОБИСТІСНА НАПРАВЛЕНІСТЬ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ В УМОВАХ БЕЗПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ ТА ІНТЕГРАЦІЇ В МІЖНАРОДНУ ОСВІТНЮ СИСТЕМУ

Автор(и)

  • Л.В. Кондрашова

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5927

Ключові слова:

Bologna Declaration, education, social-professional experience

Анотація

New paradigm of education is expressed in tendency to its «humanization», humanizing of educational sphere, changing of student’s position from an object to a subject of a training process. The problem of quality education, promoted by Bologna Declaration, can't be successfully solved without the transition of the system of continuous educational-discipline training to personal-oriented pedagogical process in Higher School. The article deals with the conditions of transforming social-professional experience into a personal plan of activity.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 135 / PDF downloads: 40

Посилання

Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті. - К.: Наук.-метод. центр вищої освіти, 2001.-243 с.

Проблеми освіти: Наук.-метод. зб. / Кол. авт.- К.: Наук.-метод, центр вищої освіти. - Вил. 34.- 298 с.

Downloads

Опубліковано

10-05-2007

Як цитувати

Кондрашова L. (2007). ОСОБИСТІСНА НАПРАВЛЕНІСТЬ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ В УМОВАХ БЕЗПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ ТА ІНТЕГРАЦІЇ В МІЖНАРОДНУ ОСВІТНЮ СИСТЕМУ. Educational Dimension, 18(1), 195–202. https://doi.org/10.31812/educdim.5927

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>