Ihe description of the subject of group forms of cognitive activity organization in higher pedagogical educational institutions
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3055Keywords:
a teacher’s-to-be-readiness, professional activities, professional competence, professional-and-pedagogical trainingAbstract
Dudnik A. О. Ihe description of the subject of group forms of cognitive activity organization in higher pedagogical educational institutions.
The article dwells upon characteristics of a subject concerning group forms of cognitive activities organization in terms of higher pedagogical establishment, the specificity of group forms of students’ cognitive organization in terms of higher pedagogical educational establishments has been also specified in the article.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 103
/ PDF downloads: 101
References
1. Буряк В. К. Педагогічна культура: теоретико-методологічний аспект / Володимир Костянтинович Буряк. – К. : Деміург, 2005. – 232 с.
2. Кондрашова Л. В. Высшая педагогическая школа и Болонский процесс: реалии и перспективы / Лидия Валентиновна Кондрашова. – Кривой Рог : КДПУ, 1996. – 74 с.
3. Левина М. М. Технологии профессионального педагогического образования: [учеб. пособ. для студ. высш. учеб. заведений] / Марина Михайловна Левина. – М. : Академия, 2001. – 272 с.
4. Малихін О. В. Організація самостійної навчальної діяльності студентів вищих педагогічних навчальних закладів: теоретико-методологічний аспект : [монографія] / Олександр Володимирович Малихін. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2009. – 307 с.
5. Ничкало Н. Г. Розвиток професійної освіти і навчання в контексті Європейської інтеграції / Н. Г. Ничкало // Педагогіка і психологія. – 2008. – No 1. – С. 57–69.
6. Митник О. Розвиток конкурентоспроможності сучасного вчителя у межах внутрішньошкільної методичної роботи / Олександр Митник // Рідна школа. – 2013. – No1–2. – С. 37–42.
7. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / Сергей Львович Рубинштейн. – СПб. : Питер, 2003. – 720 с.
2. Кондрашова Л. В. Высшая педагогическая школа и Болонский процесс: реалии и перспективы / Лидия Валентиновна Кондрашова. – Кривой Рог : КДПУ, 1996. – 74 с.
3. Левина М. М. Технологии профессионального педагогического образования: [учеб. пособ. для студ. высш. учеб. заведений] / Марина Михайловна Левина. – М. : Академия, 2001. – 272 с.
4. Малихін О. В. Організація самостійної навчальної діяльності студентів вищих педагогічних навчальних закладів: теоретико-методологічний аспект : [монографія] / Олександр Володимирович Малихін. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2009. – 307 с.
5. Ничкало Н. Г. Розвиток професійної освіти і навчання в контексті Європейської інтеграції / Н. Г. Ничкало // Педагогіка і психологія. – 2008. – No 1. – С. 57–69.
6. Митник О. Розвиток конкурентоспроможності сучасного вчителя у межах внутрішньошкільної методичної роботи / Олександр Митник // Рідна школа. – 2013. – No1–2. – С. 37–42.
7. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / Сергей Львович Рубинштейн. – СПб. : Питер, 2003. – 720 с.
Downloads
Published
21-11-2013
How to Cite
Дуднік, А. (2013). Ihe description of the subject of group forms of cognitive activity organization in higher pedagogical educational institutions. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 39, 200–203. https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3055
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2013 Аліна Дуднік
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.