The problem of developing the culture of professional communication in the professional training of foreign language teachers

Authors

  • С. М. Амеліна Dnipropetrovsk State Agricultural University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4604

Keywords:

professional communicative culture, ways of formation, foreign languages

Abstract

The article deals with the problem of professional communicative culture. The attempt of analyses of ways of professional culture formation by means of foreign languages has been made.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 65 / PDF downloads: 27

Author Biography

С. М. Амеліна, Dnipropetrovsk State Agricultural University

Doctor of Pedagogical Sciences, Professor

References

1. Іонова О. М. Метод проектів як засіб розвитку творчості особистості / О. М. Іонова // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. – Київ : Запоріжжя. – 2006. – Вип. 38. – С. 74-80.
2. Колесникова О. Г. Проектний метод навчання та його значення для активізації пізнавальної діяльності учнів / О. Г. Колесникова // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. – 2003. – Вип. 24. – С. 321-325.
3. Рамкова програма з німецької мови для професійного спілкування для вищих навчальних закладів України / [Амеліна С. М., Аззоліні Л. С., Беньямінова Н. Є. та ін.] – К. : Ленвіт, 2006. – 90 с.
4. Романенко М. І. Соціальні та парадигмально-когнітівні детермінанти розвитку сучасної освіти : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. філософ. наук : спец. 09.00.10. – Дніпропетровськ, 2003. – 32 с.
5. Aebli H. Zwölf Grundformen des Lehrens: iene allgemeine Didaktik auf psychologischer Grundlage; Median und Inhalte didaktischer Kommunikation. – Stuttgart : Klett-Gotta, 1991. – 412 S.

Published

25-11-2011

How to Cite

Амеліна, С. М. (2011). The problem of developing the culture of professional communication in the professional training of foreign language teachers. Educational Dimension, 32, 394–399. https://doi.org/10.31812/educdim.4604

Issue

Section

Conditions and means of harmonization of intellectual and emotional aspects of p