The problem of developing the culture of professional communication in the professional training of foreign language teachers
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4604Keywords:
professional communicative culture, ways of formation, foreign languagesAbstract
The article deals with the problem of professional communicative culture. The attempt of analyses of ways of professional culture formation by means of foreign languages has been made.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 78
/ PDF downloads: 81
References
1. Іонова О. М. Метод проектів як засіб розвитку творчості особистості / О. М. Іонова // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. – Київ : Запоріжжя. – 2006. – Вип. 38. – С. 74-80.
2. Колесникова О. Г. Проектний метод навчання та його значення для активізації пізнавальної діяльності учнів / О. Г. Колесникова // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. – 2003. – Вип. 24. – С. 321-325.
3. Рамкова програма з німецької мови для професійного спілкування для вищих навчальних закладів України / [Амеліна С. М., Аззоліні Л. С., Беньямінова Н. Є. та ін.] – К. : Ленвіт, 2006. – 90 с.
4. Романенко М. І. Соціальні та парадигмально-когнітівні детермінанти розвитку сучасної освіти : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. філософ. наук : спец. 09.00.10. – Дніпропетровськ, 2003. – 32 с.
5. Aebli H. Zwölf Grundformen des Lehrens: iene allgemeine Didaktik auf psychologischer Grundlage; Median und Inhalte didaktischer Kommunikation. – Stuttgart : Klett-Gotta, 1991. – 412 S.
2. Колесникова О. Г. Проектний метод навчання та його значення для активізації пізнавальної діяльності учнів / О. Г. Колесникова // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. – 2003. – Вип. 24. – С. 321-325.
3. Рамкова програма з німецької мови для професійного спілкування для вищих навчальних закладів України / [Амеліна С. М., Аззоліні Л. С., Беньямінова Н. Є. та ін.] – К. : Ленвіт, 2006. – 90 с.
4. Романенко М. І. Соціальні та парадигмально-когнітівні детермінанти розвитку сучасної освіти : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. філософ. наук : спец. 09.00.10. – Дніпропетровськ, 2003. – 32 с.
5. Aebli H. Zwölf Grundformen des Lehrens: iene allgemeine Didaktik auf psychologischer Grundlage; Median und Inhalte didaktischer Kommunikation. – Stuttgart : Klett-Gotta, 1991. – 412 S.
Downloads
Published
25-11-2011
How to Cite
Амеліна, С. М. (2011). The problem of developing the culture of professional communication in the professional training of foreign language teachers. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 394–399. https://doi.org/10.31812/educdim.4604
Issue
Section
Conditions and means of harmonization of intellectual and emotional aspects of p
License
Copyright (c) 2011 С. М. Амеліна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.