DIALOGICAL INTERACTION AS A MEANS OF SOLUTION CONFLICTS IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5587Abstract
The given article considers the concept npedagogical conflict” in a higher school, its negative and positive functions in pedagogical interaction are examined. The author of the article emphasizes the necessity of formation at the students of dialogical interaction skills as an original mean and purpose of the decision of the pedagogical conflict.
Downloads
Metrics
References
Діалогічна взаємодія у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: Кн. для вчителя: Навч. посібник / Упоряд. В.В. Андрієвська, Г.О.Балл, А.Г. Волинець та ін. - К.: АПН України, Інститут психології ім. Г.С. Костюка, 1997.- 136 с.
Дурманенко Є.А. Конфлікти в педагогічному процесі: Монографія. - Луцьк: РВВ “Вежа” Волин. держ. ун-ту ім. Лесі Українки, 2004. - 287 с.
Пірен М.І. Конфліктологія: Підручник для студентів вищих навчальних закладів. - К.: МАУП, 2003. - 360 с.
Коломінський Н.Л. Психологія педагогічного менеджменту. - К.: Освіта, 1996. - 249 с.
Тейлор Ф.У. Менеджмент: Пер. с англ. - М.: Вьісшая школа, 1992. - 679 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2005 O.I. Kopitsa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.