STRUCTURING THE PROFESSIONAL SKILLS SYSTEM SELF-ORGANIZATIONS OF THE FUTURE TEACHER

Authors

  • N.Yu. Dudnik Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6019

Abstract

The article deals with the question of classification of skills of professional self-organizing and their role in professional becoming of the future teachers.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 104 / PDF downloads: 69

References

Болдьірев Н.И. Методика работьі классного руководителя: Спецкурс для студентов пед. институтов / Николай Іванович Болдмрев. - М., 1984.

Кондрашова Л.В. Методика подготовки будущого учителя к педагогическому взаимодействию / Лидия Валентиновна Кондрашова. - М.: Прометей, - 1990. - 160 с.

Сластенин В.А. К вопросу о профессиограмме учителя общеобразовательной школи І В.А. Сластенин // Советская педагогика. - 1973. - №3. - С. 72-80.

Сластенина Е.С. Зкологическое образование в подготовке учителя: Вопросм теории и практики / Е.С. Сластенина - М. : Педагогика, 1984. - 104 с.

Published

10-02-2009

How to Cite

Dudnik, N. (2009). STRUCTURING THE PROFESSIONAL SKILLS SYSTEM SELF-ORGANIZATIONS OF THE FUTURE TEACHER. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 24, 99–105. https://doi.org/10.31812/educdim.6019

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy