DIRECTIONS AND WAYS OF ENSURING CONTINUITY IN TEACHING THE NATIVE LANGUAGE OF PRESCHOOLS AND JUNIOR SCHOOLCHILDREN

Authors

  • I.V. Onyshchenko Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6053

Abstract

In clause (article) pressing questions of training to the native language of the senior preschool children and pupils of younger school are considered . Ways of maintenance of perspectivity to training are offered to language of children of these age categories.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 88 / PDF downloads: 116

References

Запорожец А.В. Педагогические и психологические проблемні всестороннего развития и подготовки к школе старших дошкольников / А.В.Запорожец // Дошкольное воспитание. - 1972. - № 4. - С. 37-42.

Леушина А.М. Задачи детского сада в свете требований современной начальной школы / А.М. Леушина // Дошкольное воспитание. - 1972. - № 4. - С. 47-52.

Львов М.Р. Словарь-справочиик по методике русского язика: Учеб. пособие. / М.Р. Львов. - М.: Просвешение, 1998. - 240 с.

Малятко. Програма виховання дітей дошкільного віку. - К., 1999. - 286 с.

Методичні рекомендації до програми виховання дітей дошкільного віку “Малятко”. - К., 1993. - 255 с.

б. Національна доктрина розвитку освіти // Дошкільне виховання. - 2002. - №7. - С. 4-9.

Плиско К.М. Принципи, методи і форми навчання української мови (Теоретичний аспект): Навч. посіб. - X.. Основа, 1995. - 240 с.

Програми для середньої загально-освітньої школи. 1-2 класи. — К.: Поч. шк. - 2001. - 296 с.

Published

10-02-2009

How to Cite

Onyshchenko, I. (2009). DIRECTIONS AND WAYS OF ENSURING CONTINUITY IN TEACHING THE NATIVE LANGUAGE OF PRESCHOOLS AND JUNIOR SCHOOLCHILDREN. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 24, 311–318. https://doi.org/10.31812/educdim.6053

Issue

Section

Current issues of modern secondary school