PRIORITY OF UNIVERSAL VALUES DURING THE IMPLEMENTATION OF THE IDEA OF INTELLECTUALIZATION FUTURE TEACHER

Authors

  • O.V. Dolzhenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6682

Abstract

The problem of the professional status of a teacher in the modern world is actualized in this article. The possibilities of the realization of future teachers' intellectualization are considered. The privileges of common-human values in reaching the planetal community are stressed on.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 80 / PDF downloads: 82

References

Анисимов С.Ф. Духовные ценности: производство и потребление. - М.: Мысль, 1988. - 253 с.

Малькова З.А. Гуманизация образования // Образование в мире на пороге XXI века. - М., 1991. - С. 43-64.

Малькова З.А. Школа и педагогика за рубежом. - М.: Просвещение, 1983.- 192 с.

Маркс K., Энгельс Ф. Немецкая идеология. - Соч. 2-е изд., Т.3. - С. 7-544.

Сухомлинський В.А. Рождение гражданина. - Избр. произв.: В 5-ти т. - К.: Радянська школа, 1980. - Т.3. - С. 301-627.

Саморозгортання соціального світу: моногр./ Ю.В. Бех. - К., 2007. - 248 с.

Система виховної роботи як важливий чинник формування особистості вчителя, вихователя: Збірник статей викладачів Харківського гуманітарно-педагогічного інституту, 2007.

Published

01-09-2008

How to Cite

Dolzhenko, O. (2008). PRIORITY OF UNIVERSAL VALUES DURING THE IMPLEMENTATION OF THE IDEA OF INTELLECTUALIZATION FUTURE TEACHER. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 21, 240–245. https://doi.org/10.31812/educdim.6682

Issue

Section

Articles