THE INFLUENCE OF PEDAGOGICAL COMMUNICATIONS ON THE FORMATION PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6753Abstract
The article reveals the main conceptual apparatus of the communication theory, the attention is paid to the means of communication which pédagogues use. The notions “communication” and “intercourse” are analysed comparatively, also the communicative
models are considered.
Downloads
Metrics
References
Волкова Н.П. Професійно-педагогічна комунікація: теорія та методологія. - Дніпропетровськ: РВВ ДНУ, 2006. - 86 с.
Каган М.С. Мир общения: проблемы межсубъектных отношений. - М.: Политиздат, 1988. -319 с.
„Коммуникабельность”, „коммуникация”, „коммуникация массовая” // Педагогика: Большая современная энциклопедия. Под ред. Е.С. Рапацевича. - Минск: НООО „Современное слово”, 2005. - С. 236-237.
Риккерт Г. Конфликт интерпретаций: Очерки о герменевтике. - М.: МЕДИУМ, 1996. - 237 с.
Ситниченко Л.А. Першоджерела комунікативної філософії. - К.: Либідь, 1996. - 176 с.
Словник іншомовних слів / Уклад. Л.О.Пустовіт та ін. - К.: Довіра, 2000. - 1326 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 V.S. Pikelna
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.