USE OF NON-TRADITIONAL FORMS IN THE CONTEXT OF THE EDUCATIONAL PROCESS OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.7167Abstract
In this article the forms of junior pupils' instruction , which are alternative to traditional, providing not only all-round and optimum development but also pupils' upbringing are considered.
Downloads
Metrics
References
Волкова Н.П. Педагогіка: Посібник для студентів вищих навчальних закладів. - К.: Академія, 2001. - 576 с.
Досяк І.М. Нестандартні уроки з використанням інноваційних технологій. 1-4 класи. - К.: Основа, 2007. - 160 с.
Дьяченко В.К. Новая дидактика. -М.: Педагогическое общество России, 2001. - 226 с.
Коменский Я.А. Избранные педагогические сочинения: В 2-х т. / Под ред. А.И. Пискунова и др. - М.: Педагогика, 1982. - Т.1. - 656 с.
Махмутов М.И. Современньїй урок. - М.: Просвещение, 1985. -146 с.
Овчарук О.В. Групова робота з учнями в початковій школі // Початкова школа. - 1999. - № 3. - С. 60-62.
Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. - К.: «А. С. К.», 2006. - 192 с.
Смирнов А.С. Педагогика. - М.: Просвещение, 2001. - 204 с.
Стяглик Н.І. Нестандартні форми навчання і їх вплив на якість навчального процесу в школі (Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук). - К.: КДУ, 1994. - 30 с.
Хуторской А.В. Современная дидактика. - С.-Петербург, 2001. - 301 с.
Чекіна О.Ю. Нестандартні форми проведення уроку // Початкова освіта. - 2004. - № 5. - С. 2-13
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 L.R. Shpachuk
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.