Духовність та стан здоров’я людини: педагогічний аспект

Автор(и)

  • Анатолій Афонін
  • Тетяна Дороніна

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2897

Ключові слова:

здоров’я, виховання, духовність, учнівство, молодь, педагогіка здоров’я

Анотація

Афонін А. П., Дороніна Т. О. Духовність та стан здоров’я людини: педагогічний аспект.

Погіршення стану здоров’я сучасної молоді викликає занепокоєння як у суспільстві загалом, так і науковому середовищі зокрема. Науковці та педагоги-практики, визначаючи несприятливі чинники, що впливають на здоров’я учнів, недостатньо уважні до духовного складника здоров’я, при цьому здоров’язберігальні заходи мають переважно інформаційно-профілактичний та оздоровчий характер. Духовність же слід розглядати як ядро істинно здорової особистості, що визначає необхідність формування педагогіки здоров’я як галузі педагогічного знання, спрямованої на виховання людини з новим розумінням сенсу життя, своїх узаємин із природою і людством; людини, готової протистояти викликам сучасності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 106 / PDF downloads: 105

Посилання

1. Астафьев Б. А. Исторические предпосылки учения о космосе. История космологии: новейшая история[Электронный ресурс] / Б. А. Астафьев. – Режим доступа :http://www.pro-kosmos.info/?s=library&pg=1313948977.
2. Добротина Н. А.Современная наука о здоровье и качестве жизни человека (образовательные аспекты) /Н. А. Добротина, А. П. Веселая // Вестник Нижегородского университета им. Н. И. Лобачевского. –2003. – No 1. – С. 234–239.
3. Колесникова Г. И.Психологические виды помощи: психопрофилактика, психоконсультирование /Г. И. Колесникова. – Ростов-на-Дону : психокоррекция, Феникс, 2006. – 350 с. 4. Корольков А. А. Духовная антропология и тенденции современного образования / А. А. Корольков // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. – 2002. – No 2. – С. 58–65.
5. Кучерова О. Е. Проблема духовно-нравственного здоровья в современном воспитании / О. Е. Кучерова // Среднее профессиональное образование. – 2006. – No 10. – С. 18–21.
6. Лызь А. Е. Здоровье в контексте современных научных представлений о человеке / А. Е. Лызь, Н. А. Лызь // Известия Южного федерального университета. Технические науки. – 2005. – Т.51. – No 7. – С. 105–110.
7. Маслоу А. Мотивация и личность / Пер. А. М Татлыбаевой. – СПб. : Евразия, 1999 – 206 с. 8. МатьТереза. О милосердии [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://motherteresa.ru/instruction /charity/about.
9. Медицинская психология с элементами общей психологии : [учеб. для средних мед. учеб. заведений] / А. М. Спринц, Н. Ф. Михайлова, Е. П. Шатова. –[2-е изд., испр. и доп.]. – СПб. : СпецЛит, 2009. – 445 с.
10. Мейерович А. Ю. Возможности психолого-педагогического сопровождения как метода сохранения здоровья в современном образовании / А. Ю. Мейерович // Известия Южного федерального университета. Технические науки. – 2005. – Т. 51. – No7. – С. 110–111.
11. Милтер Ф. Мысль, разум, интеллект. Практическое руководство по развитию умственных способностей / Ф. Милтер [и др.]. – М. : Ридерз дайджест, 2003. – 320 с.
12. Науменко Ю. В.Методология, концепция и технология здоровьеформирующего образования / Ю. В. Науменко // Отечественная и зарубежная педагогика. – 2013. – No 5 (14). – С. 115–146.
13. Парламентські слухання «З питань оздоровлення та відпочинку дітей і молоді» (3 квітня 2013 року) [Електронний ресурс] / Офіційний портал Верховної Ради України. – Режим
доступу: http://static.rada.gov.ua/zakon/new/par_sl/sl0304113.htm.
14. Парламентські слухання «Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушенням психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення» (4 червня 2014 року) [Електронний ресурс] / Офіційний портал Верховної Ради України. – Режим доступу : http://static.rada.gov.ua/zakon/new/par_sl/SL040614.htm.
15. Піклуватися про здоров’я дітей не на словах, а на ділі [Електронний ресурс] / Офіційний портал Режим Міністерства охорони здоров’я України. – доступу http://www.moz.gov.ua/ua/portal/pre_20050303_0.html.
16. Подвойский Д. Г.Социологические идеи Вильгельма Вундта[Электронный ресурс] / Д. Г. Подвойский, Л. М. Хайруллина // Социологический журнал. – 2001. – No 2. – Режим доступа : http://www.nir.ru/sj/sj/sj2-01pod.html
17. Психология здоровья : учебник [для вузов] /под ред. Г. С. Никифорова. – СПб. : Питер, 2006. – 607 с.
18. Творогова Н. Д. Духовное здоровье / Н. Д. Творогова // Вестник Университета Российской академии образования. –2006. – No4 – С. 44–53.
19. Тимофієва М. П. Психологія здоров’я: [навч. посібн.] / М. П. Тимофієва, О. В. Двіжона. – Чернівці : Книги – XXI, 2009. – 295 с. 20. Устав (Конституция) Всемирной организации
здравоохранения (прийняття 22.07.1946 р.; набрання чинності 07.04.1948 р.) [Електронний ресурс] // Всемирная организация здравоохранения. Основные документы, 41 издание. – Женева 1998 г. / Офіційний веб-портал Верховної ради України. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/995_599.

Downloads

Опубліковано

08-05-2014

Як цитувати

Афонін, А., & Дороніна, Т. (2014). Духовність та стан здоров’я людини: педагогічний аспект. Педагогіка вищої та середньої школи, 41, 182–188. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2897

Номер

Розділ

Актуальні питання освіти