Філософсько-епістемологічне поняття науковості методів пізнання та їх педагогічне відображення

Автор(и)

  • Г. П. Поліщук Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3558

Ключові слова:

метод, методологія, навчання, пізнавальний процес, суб’єкт пізнання, об’єкт пізнання, діалектика

Анотація

Поліщук Г. П. Філософсько-епістемологічне поняття науковості методів пізнання та їх педагогічне відображення.

У статті розглянуто загальні підходи до методу як наукового поняття у структурі пізнавального процесу. Поява науково обґрунтованих методів пізнання (створення методології як системи принципів і способів організації та побудови теоретичної і практичної діяльності) – це результат творчих здобутків мислителів різних часів, епох, народів. У їх доробку – визначення характеру методу, його
підґрунтя та функцій.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 95 / PDF downloads: 89

Біографія автора

Г. П. Поліщук, Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

кандидат пед. наук, ст. викладач

Посилання

1. Аристотель. Сочинения : в 4-х т. / Аристотель ; [под ред. З. Н. Микеладзе ; вступ. ст. и прим. И. Рожанский]. – М. : Мысль, 1981. – Т. 3 – 1981. – 613 с. – (Философское наследие).
2. Буданов В. Методологія і принципи синергетики / В. Буданов // Філософія освіти. – 2006. – No1. – С. 143–172.
3. Выбор методов обучения / [А. Н. Алексюк, Ю. К. Бабанский, В. Ф. Харьковская и др.] ; под. ред. Ю. К. Бабанского. – М. : Педагогика, 1981. – 175 с.
4. Коваленко В. О. Педагогічні ідеї Дж. Дьюї та їх вплив на педагогічну теорію і практику в Україні (20-ті роки ХХ століття): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / В. Коваленко. – Київ, 2000. – 19 с.
5. Костюк Г. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / Г. Костюк. – К. : Рад. школа, 1989. – 608 с.
6. Кохановский В. Философия и методология науки / В. Кохановский. – Ростов-на-Дону : Феникс, 1999. – 576 с.
7. Методология в сфере теории и практики / [А. Москаленко, А. Погорадзе, А. Чечулин и др.]; отв. ред. А. Л. Симанов, В. Н. Карпович. – Новосибирск : Наука, 1988. – 306 с.
8. Мостепаненко М. Философия и методы научного познания / М. Мостепаненко. – Л. : Лениздат, 1972. – 263 с.
9. Наливайко Н. Гносеологические и методологические основы научной деятельности / Н. Наливайко. – Новосибирск : Наука, 1990. – 117 с.
10. Павлов И. Полное собрание сочинений: в 6 т. / И. Павлов. – М. : Мысль, 1952. – Т.5. – 1952. – 666 с.
11. Платон. Избранные сочинения: в 4 т. / Платон. – М. : Мысль, 1994. – Т. 3. – 655 с.
12. Рубинштейн М. Метод жизненного комплекса в свете детской психики и трудовой школы / М. Рубинштейн // Трудовая школа в свете истории и современности. – Л. : Сеятель, 1925. – С. 215–236.
13. Урсул А. Философия и интегративно-общенаучные процессы / А. Урсул. – М. : Наука, 1981. – 366 с.
14. Швырев В. Научное познание как деятельность / В. Швырев. – М. : Политиздат, 1984. – 232 с.
15. Шептулин А. Диалектический метод познания / А. Шептулин. – М. : Политиздат, 1983. – 320 с.
16. Юдин Э. Систематический подход и принцип деяльности / Э. Юдин // Научные труды Э. Юдина (1930-1976 гг.). – М. : Наука, 1978. – 391 с.

Downloads

Опубліковано

13-09-2012

Як цитувати

Поліщук, Г. П. (2012). Філософсько-епістемологічне поняття науковості методів пізнання та їх педагогічне відображення. Педагогіка вищої та середньої школи, 35, 356–363. https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3558

Номер

Розділ

Проблеми становлення і розвитку освітньої парагдими: історико-педагогічний аспек