Використання доповненої реальності в хімічній освіті
DOI:
https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3650Ключові слова:
доповнена реальність, хімічна освіта, технологія доповненої реальності (AR-технологія), 3D моделюванняАнотація
Нечипуренко П.П., Старова Т.В., Селіванова Т.В., Томіліна А.О., Учитель О.Д. Використання доповненої реальності в хімічній освіті.
Метою даної статті є аналіз сучасних тенденцій використання доповненої реальності в хімічній освіті і виявлення перспективних напрямків для впровадження AR-технологій для підтримки хімічної освіти в навчальних закладах України. Метою статті є вирішення таких завдань, як: узагальнення та аналіз результатів наукових досліджень з використання доповненої реальності в хімічній освіті, характеристик сучасних інструментів AR в галузі хімії та прогнозування деяких можливих напрямків розвитку та вдосконалення українських інструментів доповненої реальності в хімічній освіті. Об'єктом дослідження є доповнена реальність і предмет - використання доповненої реальності у навчанні хімії. В результаті дослідження було встановлено, що AR-технології активно використовуються в хімічній освіті, і їх ефективність була доведена, але в цій галузі досі немає українських програмних продуктів. Часто AR-технології хімічної освіти використовуються для 3D-візуалізації структури атомів, молекул, кристалічних решіток. Дослідження дозволило зробити висновок про наявність значного попиту на хімічну освіту з доповненої реальності, яка доступна через мобільні пристрої, і відповідно необхідність розробки відповідних інструментів для підтримки навчання хімії в школах та університетах. Найперспективнішим є розробка методичних рекомендацій щодо виконання лабораторних робіт, підручників, науково-популярної літератури з хімії із застосуванням технології доповненої реальності та створення тренажерів для роботи з хімічним обладнанням та посудом з використанням доповненої реальності.
Завантаження
Metrics
Посилання
Arloon: Arloon Chemistry. https://play.google.com/store/apps/details ?id=com.Arloon.Chemistry.AR (2017). Accessed 31 Dec 2017.
Artırılmış Gerçeklik Element Kartları: AR Bilim Kartları (Augmented Reality Element Cards: AR Science Cards). Ders Zamanı Yayınları (2017).
Azuma, R., Baillot, Y., Behringer, R., Feiner, S., Julier, S., MacIntyre, B.: Recent Advances in Augmented Reality. IEEE Computer Graphics and Applications. 21 (6), 34–47 (2001). DOI: https://doi.org/10.1109/38.963459
Azuma, R. T.: A Survey of Augmented Reality. Presence: Teleoperators and Virtual Environments. 6 (4), 355–385 (1997). doi: 10.1162/pres.1997.6.4.355 DOI: https://doi.org/10.1162/pres.1997.6.4.355
Cai, S., Wang, X., Chiang, F.-K.: A case study of Augmented Reality simulation system application in a chemistry course. Computers in Human Behavior. 37, 31–40 (2014). doi: https://doi.org/10.1016/j.chb.2014.04.018 DOI: https://doi.org/10.1016/j.chb.2014.04.018
DAQRI: Elements 4D by DAQRI. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.daqri.elements4dbydaqri&utm_source=www.apk4fun.com (2013). Accessed 31 Dec 2017.
Dáskalos: Dáskalos Chemistry: interactive science teacher for augmented reality. https://prefrontalcortex.de/labs/daskalos/periodicSystem.pdf (2015). Accessed 25 Dec 2017.
EligoVision: EV Toolbox. http://evtoolbox.ru/ (2018). Accessed 30 Jan 2018.
Fjeld, M., Fredriksson, J., Ejdestig, M., Duca, F., Botschi, K., Voegtli, B., Juchli, P.: Tangible user interface for chemistry education: comparative evaluation and re-design. In: CHI’07: Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems, San Jose, April 28 — May 3 2007, pp. 805–808 (2007). doi: 10.1145/1240624.1240745 DOI: https://doi.org/10.1145/1240624.1240745
Hryshchenko, M. (ed.): Nova ukrainska shkola: kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly (New Ukrainian School: Conceptual Principles for Reforming the Secondary School). Ministerstvo osvity i nauky Ukrayiny. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (2016). Accessed 28 June 2017.
Iordache, D. D., Pribeanu, C., Balog, A.: Influence of specific AR capabilities on the learning effectiveness and efficiency. Studies in Informatics and Control. 21 (3), 233–240 (2012). doi: 10.24846/v21i3y201201 DOI: https://doi.org/10.24846/v21i3y201201
Larngear Technology: Atomic Structure AR Learning Gear. http://larngeartech.com/products/atomic-structure-ar-learning-gear/(2012). Accessed 31 Dec 2017.
Maier, P., Klinker, G.: Augmented chemical reactions: An augmented reality tool to support chemistry teaching. In: Proceedings 2013 2nd Experiment@ International Conference (exp.at’13), University
of Coimbra, Coimbra, 18–20 Sept. 2013, pp. 164–165 (2013). doi: 10.1109/ExpAt.2013.6703055 DOI: https://doi.org/10.1109/ExpAt.2013.6703055
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Павло Нечипуренко, Тетяна Старова, Тетяна Селіванова, Анна Томіліна, Олександр Учитель
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.