Використання доповненої реальності в хімічній освіті
DOI:
https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3650Ключові слова:
доповнена реальність, хімічна освіта, технологія доповненої реальності (AR-технологія), 3D моделюванняАнотація
Нечипуренко П.П., Старова Т.В., Селіванова Т.В., Томіліна А.О., Учитель О.Д. Використання доповненої реальності в хімічній освіті.
Метою даної статті є аналіз сучасних тенденцій використання доповненої реальності в хімічній освіті і виявлення перспективних напрямків для впровадження AR-технологій для підтримки хімічної освіти в навчальних закладах України. Метою статті є вирішення таких завдань, як: узагальнення та аналіз результатів наукових досліджень з використання доповненої реальності в хімічній освіті, характеристик сучасних інструментів AR в галузі хімії та прогнозування деяких можливих напрямків розвитку та вдосконалення українських інструментів доповненої реальності в хімічній освіті. Об'єктом дослідження є доповнена реальність і предмет - використання доповненої реальності у навчанні хімії. В результаті дослідження було встановлено, що AR-технології активно використовуються в хімічній освіті, і їх ефективність була доведена, але в цій галузі досі немає українських програмних продуктів. Часто AR-технології хімічної освіти використовуються для 3D-візуалізації структури атомів, молекул, кристалічних решіток. Дослідження дозволило зробити висновок про наявність значного попиту на хімічну освіту з доповненої реальності, яка доступна через мобільні пристрої, і відповідно необхідність розробки відповідних інструментів для підтримки навчання хімії в школах та університетах. Найперспективнішим є розробка методичних рекомендацій щодо виконання лабораторних робіт, підручників, науково-популярної літератури з хімії із застосуванням технології доповненої реальності та створення тренажерів для роботи з хімічним обладнанням та посудом з використанням доповненої реальності.
Завантаження
Metrics
Посилання
Arloon: Arloon Chemistry. https://play.google.com/store/apps/details ?id=com.Arloon.Chemistry.AR (2017). Accessed 31 Dec 2017.
Artırılmış Gerçeklik Element Kartları: AR Bilim Kartları (Augmented Reality Element Cards: AR Science Cards). Ders Zamanı Yayınları (2017).
Azuma, R., Baillot, Y., Behringer, R., Feiner, S., Julier, S., MacIntyre, B.: Recent Advances in Augmented Reality. IEEE Computer Graphics and Applications. 21 (6), 34–47 (2001). DOI: https://doi.org/10.1109/38.963459
Azuma, R. T.: A Survey of Augmented Reality. Presence: Teleoperators and Virtual Environments. 6 (4), 355–385 (1997). doi: 10.1162/pres.1997.6.4.355 DOI: https://doi.org/10.1162/pres.1997.6.4.355
Cai, S., Wang, X., Chiang, F.-K.: A case study of Augmented Reality simulation system application in a chemistry course. Computers in Human Behavior. 37, 31–40 (2014). doi: https://doi.org/10.1016/j.chb.2014.04.018 DOI: https://doi.org/10.1016/j.chb.2014.04.018
DAQRI: Elements 4D by DAQRI. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.daqri.elements4dbydaqri&utm_source=www.apk4fun.com (2013). Accessed 31 Dec 2017.
Dáskalos: Dáskalos Chemistry: interactive science teacher for augmented reality. https://prefrontalcortex.de/labs/daskalos/periodicSystem.pdf (2015). Accessed 25 Dec 2017.
EligoVision: EV Toolbox. http://evtoolbox.ru/ (2018). Accessed 30 Jan 2018.
Fjeld, M., Fredriksson, J., Ejdestig, M., Duca, F., Botschi, K., Voegtli, B., Juchli, P.: Tangible user interface for chemistry education: comparative evaluation and re-design. In: CHI’07: Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems, San Jose, April 28 — May 3 2007, pp. 805–808 (2007). doi: 10.1145/1240624.1240745 DOI: https://doi.org/10.1145/1240624.1240745
Hryshchenko, M. (ed.): Nova ukrainska shkola: kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly (New Ukrainian School: Conceptual Principles for Reforming the Secondary School). Ministerstvo osvity i nauky Ukrayiny. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (2016). Accessed 28 June 2017.
Iordache, D. D., Pribeanu, C., Balog, A.: Influence of specific AR capabilities on the learning effectiveness and efficiency. Studies in Informatics and Control. 21 (3), 233–240 (2012). doi: 10.24846/v21i3y201201 DOI: https://doi.org/10.24846/v21i3y201201
Larngear Technology: Atomic Structure AR Learning Gear. http://larngeartech.com/products/atomic-structure-ar-learning-gear/(2012). Accessed 31 Dec 2017.
Maier, P., Klinker, G.: Augmented chemical reactions: An augmented reality tool to support chemistry teaching. In: Proceedings 2013 2nd Experiment@ International Conference (exp.at’13), University
of Coimbra, Coimbra, 18–20 Sept. 2013, pp. 164–165 (2013). doi: 10.1109/ExpAt.2013.6703055 DOI: https://doi.org/10.1109/ExpAt.2013.6703055
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Павло Нечипуренко, Тетяна Старова, Тетяна Селіванова, Анна Томіліна, Олександр Учитель
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.