СТРУКТУРУВАННЯ ЗМІСТ ОСВІТИ ЯК УМОВИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА У ВИЩІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • А.П. Сманцер

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5831

Анотація

The structuring of the contents of education is oriented on the unity, coordination and presentation of educational information. It helps to organize the process of education on higher-level quality. The technology of structuring of contents of education includes: of definition of the contentional, operational, practical, supplementary, enlarging and control elements of education. The structuring gives the possibility to work out the model programmed of educational course on the basis of which every student can work out individual programmer of educational activity. It enables the student to work according to his intentions ad possibilities, to study on the basic level, to provide self-development and training of the future specialist.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 96 / PDF downloads: 81

Посилання

Большой психологический словарь / Сост. и общ. ред. Б.Мещеряков, В. Зинченко. - СПб: прайм-ЕВРОЗНАК, 2003.- 672 с.

Брошевская Е.Л. Совершенствование учебнопознавательной деятельности студентов. -Мн.: БИТУ, 2003. - 157 с.

Кондрашова Л.В. Проблемы высшей школы в аспекте Болонского процесса // Педагогіка вищої та середньої школи: Збірник навукових праць / гол.редактор - доктор педагогічних наук, професор Буряк В.К. - Кривий Ріг: КДПУ, 2004. - Вып. 8. - С. 16-26. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/6119

Лернер И .Я. Развитие мышления учащихся в процессе обучения истории: Пособие для учителей. — М.: Просвещение, 1982.— 191 с.

Downloads

Опубліковано

27-05-2022

Як цитувати

Сманцер A. (2022). СТРУКТУРУВАННЯ ЗМІСТ ОСВІТИ ЯК УМОВИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА У ВИЩІЙ ШКОЛІ. Educational Dimension, 15, 16–24. https://doi.org/10.31812/educdim.5831

Номер

Розділ

Статті