Competence of future teachers to conduct physical culture and sports-mass activities with students

Authors

  • Тарас Андріанов

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2855

Keywords:

рedagogical competence, professional activities, physical education, sports and wellness competence, mass sports competence

Abstract

Andrianov T. V. Competence of future teachers to conduct physical culture and sports-mass activities with students.

In the article was given the scientific substantiation of the formation of physical culture competence of future teachers at the school, disclosed specifics and principles that define the contemporary content of physical education in high school and provide it in a professional activity.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 111 / PDF downloads: 219

References

1. Головченко Г. Т. Формирование личности специалиста средствами физического воспитания : [учеб. пособие] / Г. Т. Головченко,Т. В. Бондаренко. – Харьков : ИВМО «ХК», 2001. – 156 с.
2. Журавський В. С. Болонський процес: головні принципи входження в Європейський простір вищої освіти /В. С. Журавський, М. З. Згуровський. – К. : ІВЦ в-во «Політехніка», 2003. – 200 с.
3. Краткий словарь иностранных слов / [под ред. И. Леххина]. – М., 1952. – 488 с.
4. Мунтян В. С. Особенности формирования положительной мотивации студентов к физическому воспитанию / В.С. Мунтян // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. – Чернигов: ЧНПУ, 2012. –T. 98(1). – С. 125–128.
5. Професійна освіта: Словник: [навч.посіб.] / уклад. С. У. Гончаренко та ін., за ред. Н. Г. Ничкало. – К. : Вища школа, 2000. – 380 с.
6. Скворцова С.Професійна компетентність учителя початкових класів / Світлана Скворцова // Початкова школа. –2011. – No 32. – С. 9–12.

Published

08-05-2014

How to Cite

Андріанов, Т. (2014). Competence of future teachers to conduct physical culture and sports-mass activities with students. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 3–7. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2855

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy