Dialogue training as a condition of humanization of pedagogical activity
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3538Keywords:
dialogue, dialogue training, educational activities, humanismAbstract
Maksymenko I. H. Dialogue learning as a condition of humanization of pedagogical activity.
The article deals with the organization of dialogue training as a condition of humanization of educational activities.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 99
/ PDF downloads: 94
References
1. Андреева Г. М. Социальная психология : [учеб. для высш. школы] / Г. М. Андреева. – М. : Аспект Пресс, 1996. – 376 с.
2. Бех І. Д. Особистісно орієнтоване виховання : [наук.-метод. посібн.] / І. Д. Бех. – К : ІЗМН, 1998. – 204 с.
3. Білоусова В. О. Теорія і методика гуманізації відносин старшокласників у позаурочній діяльності загальноосвітньої школи : [монографія] /
В. О. Білоусова. – К. : ІЗМН, 1997. – 326 с.
4. Мясищев В. Н. Социальная психология и психология отношений: Проблемы общественной психологии / В. Н. Мясищев. – К : ІЗМН,1997. – 320 с.
5. Педагогічна майстерність : [підручник] / [Зязюн І. А., Крамущенко Л. В., Кривонос І. Ф. та ін.]; за ред. І. А. Зязюна. – [2-ге вид., допов. і переробл.]. – К. : Вища школа, 2004. – 422 с.
6. Проблемы гуманизации: Новое осмысление старых проблем : тезаурус / науч. ред. Ю. Н. Кулюткин. – СПб : Логос, 1997. – 210 с.
7. Сущенко А. В. Гуманізація педагогічної діяльності вчителя як предмет наукового осмислення // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки : [зб. наук. праць] / ред. Т. І. Сущенко та ін. – Київ – Запоріжжя. – 2003. – Вип. 28. – С. 41 – 49.
8. Якунин В. А. Педагогическая психология : [учеб. пособ.] / В. А. Якунин. – СПб. : Изд-во Михайлова В. А., 2000. – 349 с.
2. Бех І. Д. Особистісно орієнтоване виховання : [наук.-метод. посібн.] / І. Д. Бех. – К : ІЗМН, 1998. – 204 с.
3. Білоусова В. О. Теорія і методика гуманізації відносин старшокласників у позаурочній діяльності загальноосвітньої школи : [монографія] /
В. О. Білоусова. – К. : ІЗМН, 1997. – 326 с.
4. Мясищев В. Н. Социальная психология и психология отношений: Проблемы общественной психологии / В. Н. Мясищев. – К : ІЗМН,1997. – 320 с.
5. Педагогічна майстерність : [підручник] / [Зязюн І. А., Крамущенко Л. В., Кривонос І. Ф. та ін.]; за ред. І. А. Зязюна. – [2-ге вид., допов. і переробл.]. – К. : Вища школа, 2004. – 422 с.
6. Проблемы гуманизации: Новое осмысление старых проблем : тезаурус / науч. ред. Ю. Н. Кулюткин. – СПб : Логос, 1997. – 210 с.
7. Сущенко А. В. Гуманізація педагогічної діяльності вчителя як предмет наукового осмислення // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки : [зб. наук. праць] / ред. Т. І. Сущенко та ін. – Київ – Запоріжжя. – 2003. – Вип. 28. – С. 41 – 49.
8. Якунин В. А. Педагогическая психология : [учеб. пособ.] / В. А. Якунин. – СПб. : Изд-во Михайлова В. А., 2000. – 349 с.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Максименко, І. Г. (2012). Dialogue training as a condition of humanization of pedagogical activity. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 35, 230–236. https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3538
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2012 І. Г. Максименко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.