Theoretical foundations of the problem of harmonization of intellectual and emotional aspects of learning

Authors

  • І. Г. Максименко Kryvyi Rih Technical University
  • Т. Л. Шепеленко Kryvyi Rih Economic Institute

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4590

Keywords:

intellect, emotions, harmonization, educational process

Abstract

In the article the necessity of harmonization of intellectual and emotional factors is grounded as to the mean of increase of effectiveness of educational process.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 81 / PDF downloads: 96

Author Biographies

І. Г. Максименко, Kryvyi Rih Technical University

Candidate of Pedagogical Sciences (PhD), Associate Professor

Т. Л. Шепеленко, Kryvyi Rih Economic Institute

Candidate of Pedagogical Sciences (PhD), Associate Professor

References

1. Вилюнас В. К. Основные проблемы психологической теории эмоций В. К. Вилюнас // Психология эмоций : тесты. – М. : Изд-во МГУ, 1984. – С. 3-26
2. Ильин Е. П. Эмоции и чувства / Е. П. Ильин. – СПб : Питер, 2002. – 752 с.
3. Краткий психологический словарь / [сост. Л. А. Карпенко] ; под общ. ред. А. В. Петровского, М. Г. Ярошевского. – М. : Политиздат, 1985. – 431 с.
4. Орме Гиту Эмоциональное мышление как иснтрумент достижения успеха / Гиту Орме ; [пер. с анг.]. – М.: КСП+, 2003. – 432 с.
5. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. Эмоции / С. Л. Рубинштейн. – Питер : СПб, 2002. – 720 с.
6. Сухомлинський В. О. Вибрані твори в 5 т. / В. О. Сухомлинський: - К. : Рад. школа, 1977. – Т. 3. – 678 с.
7. Якунин В. Я. – Педагогическая психология : учеб. пособ. / В. Я. Якунин. – СПб : Изд. Михайлова В. А., 2000. – С. 130-131.

Published

25-11-2011

How to Cite

Максименко, І. Г., & Шепеленко, Т. Л. (2011). Theoretical foundations of the problem of harmonization of intellectual and emotional aspects of learning. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 323–327. https://doi.org/10.31812/educdim.4590

Issue

Section

Conditions and means of harmonization of intellectual and emotional aspects of p