PSYCHOLOGIST-PEDAGOGICAL PREREQUISITES AND REGULARITIES OF EFFECTIVE MANAGEMENT STUDENT PERSONALITY DEVELOPMENT in EDUCATIONAL PROCESS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5557Abstract
The article deals with psychological and pedagogical preconditions and original laws of governing the effective development of pupil’s personality in the process of education.
Downloads
Metrics
References
Караковский В.А. Чтобы воспитание было успешным.- М.: Знание, 1979.
Крутецкий В.А. Основы педагогической психологии. - М.: Просвещение, 1972.
Левшин Л.А. Логика педагогического процесса. - М.: Знание, 1980.
Люблінська Г.О. Дитяча психологія. - K.: Вища школа, 1974.
Маліченко K.M. Виховання цілеспрямованості та наполегливості у школярів. - K.: Знання, 1972.
Ожегов С.И. Словарь русского языка. - М., 1990.
Педагогика. Совместный труд АПН СССР и АПН ГДР. Макет для обсуждения. Москва-Берлин, 1978.
Підласий І.П. Закономірності навчання і підвищення якості знань учнів. - K.: Знання, 1981.
Романець В. А. Психологія творчості. - K.: Вища школа, 1971.
Слепухов Микола. Закони, закономірності, принципи та правила в педагогіці. // Рідна школа. - 2002.
Сухомлинский В.А. Как воспитывать настоящего человека. - K., 1975.
Управление развитием школы: Пособие для руководителей образовательных учреждений / Под ред. М.М. Поташника и B.C. Лазарева. - М.: Новая школа, 1995.
Ушинский К.Д. Избр. пед. соч. Т. 1. - М., 1974.
Чудновский В.Э. Воспитание способностей и формирование личностей. - М.: Знание, 1986.
Чудновский В.Э. Нравственная устойчивость личности: Психологическое исследование. - М., 1981.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2005 Yu.V. Reva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.