THE INFLUENCE OF THE SOCIAL ENVIRONMENT ON THE FORMATION OF I-CONCEPT IN ONTOGENESIS IN

Authors

  • Z.M. Miroshnyk

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5704

Abstract

The article displays the psyhological reasons and defines pedagogical conditions of creating “I-conseption” of juniours in modern family.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 111 / PDF downloads: 73

References

Берн Э. Игры, в которые играют люди. Люди, которые играют в игры / Пер. с англ. Под ред. Н. Бурыгиной, Р. Кучкаревой.- М.: Апрель-пресс., 2002. - 640 с.

Бех І.Д. Виховання особистості: У 2-х кн. - Кн.1: Особистісно-орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади. - К.: Либідь, 2003.- 280 с.

Божович Л.И. Этапы формирования личности в онтогенезе // Хрестоматия по возрастной психологии / Сост. Семенюк. Под ред. Д.И. Фельдштейна. - М.: Международная педагогическая академия, 1994. - С. 88-98.

Published

14-06-2006

How to Cite

Miroshnyk, Z. (2006). THE INFLUENCE OF THE SOCIAL ENVIRONMENT ON THE FORMATION OF I-CONCEPT IN ONTOGENESIS IN. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 14, 245–251. https://doi.org/10.31812/educdim.5704

Issue

Section

Articles