EMOTIONAL FACTOR OF STUDENT LEARNING: CONTENT, STRUCTURE AND SIGNIFICANCE IN SECURITY QUALITIES OF EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6964Keywords:
emotional factor of instruction, emotions, motives, structure of motive of personalityAbstract
The article deals with the problem of the emotional factor of instruction structure and essence. Author defines the notion emotional factor of instruction establishes the significance of emotional factors at the guaranteeing quality of the modern education.
Downloads
Metrics
References
Анохин П.К. Змоции. БМЗ. - Т. 35
Изарт К.Е. Змоции человека. - М., 1980.
Коломинский Я.Л. Человек: Психология; Книга для учашихся старших классов. - М., Просвещенне, 1986.
Кондрашова Л.В. Гармонізація інтелектуального та емоційного факторів навчання у забезпеченні якості освіти учнів. — Кривий Ріг, 2008. - 274 с.
Максименко С.Д Обшая психология. - М., 2000.
Рейковский Я. Экспериментальная психология эмоций. - М.: Прогресе, 1979.
Симонов П.В. Высшая нервная деятельность человека. Мотивационно-эмоциональные аспекты. - М., Наука, 1975.
Шадриков В.Д. Введение в общую психологию: Эмоции и чувства. - М., Логос, 2002.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2009 Yu.O. Saunova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.