Substantive analysis of value competencies of future teachers of fine arts
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.7005Keywords:
competence, jurisdictions, valued jurisdictionsAbstract
The article offers contentual analysis of future art teachers‘ value competencies. The analysis of notions competencies and competence is given.
Downloads
Metrics
References
Зимняя И.Л. Ключевые компетентности / И.А. Зимняя // Высшее образование. - 2003. - №5.
Компететнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи (зб. наук. праць] / [під ред. Овчарук О.В.]. - К.: К.І.С., 2004. - 112 с.
Краевский В.В. Предметное и общепредметное в образовательных стандартах / В.В. Краевский, А.В. Хуторской // Педагогика. - 2003. - № 3. - С. 3-10.
Сластснин В.А. Формирование личности советской шкачы в пр оцессе профессиональной подготовки / В.А. Сластенин. - М.: Просвещение, 1976. - 160 с.
Хоружа Л.Л. Етична компетентність майбутнього вчителя початкових класів: Теорія і практика / Хоружа Л.Л. - К: Преса України, 2003. - 320 с.
Хуторской А.В. Определение общепредметного содержания и ключевых компетенций как характеристика нового подхода к конструированию образовательных стандартов: (доповідь на Відділенні філософії освіти та теоретичної підготовки РАО) [Електронний ресурс] / А.В. Хуторской // Интернет-журнал "Ейдос". - 2002. - 23 квітня. - Режим доступу до доповіді: http:/faww.etdo3.nifournain002AM 2 3.htm
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2009 Yu.O. Zenkovych
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.