ДО ПРОБЛЕМ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • Н.В. Волкова

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5114

Анотація

The modem person feels on himself the greatest streams of the information. The information is one of the main values of mankind, the most important resource of his life-support. Now it is necessary to bring up the person who simply owns a constant increase of the information stream, person with high intellectual potential.

Successfully to acquire extremely high quantity of the information, competently to solve a circle of problems which puts the modernity, first of all, the person should reach a high level of information culture.

Statement of information culture of the person begins from the early age and proceeds during the all life. The modern person needs computer grammatical correctness, skill to use information technologies, to have fa st orientation in a stream of the oral and written information, to have necessary cultural and intelligent luggage, skillfully to use it in any field of activity.

The concept "The Information culture" is given birth by computer - technological progress in an atmosphere of which three is a development of a modern civilization and made step-by-step transition to an information society.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 134 / PDF downloads: 42

Посилання

Барановська О. Формування інформаційної культури учня 7 Шлях освіти -2000.-№3. - С .31-34.

Державна національна програма “Освіта” (Україна XXI століття). -К.: Райдуга, 1994.-36 с.

Закон України “Про Концепцію Національної програми інформатизації” // Відомості Верховної Ради. - 1998. № 27-28. - С.182.

Левшин М.М. Проблеми інформаційної культури молодших школярів // Комп’ютер у школі та сім’ї -2001. -№6. -

С. 19-27.

Семенюк 3. Информационная культура общества // Современное общество. -1993.-№1. - С.20-26.

Downloads

Опубліковано

26-12-2002

Як цитувати

Волкова N. (2002). ДО ПРОБЛЕМ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ. Educational Dimension, 4, 333–339. https://doi.org/10.31812/educdim.5114

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>