ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ

Автор(и)

  • I.A. Кравцова

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7112

Ключові слова:

pedagogical conditions, cognitive activity, methods of training, nonconventional lessons

Анотація

The article deals with the problem concerning the role of pedagogical condition in the evaluation of pupils' cognitive activities. The system of education is Ю provide qualitively new level of general secondary, vocational and scientific training, all-round development of every person as a personality and the highest value in the society. According to the mentioned during the latest decades pedagogues have been improving forms and methods of training with the purpose of combining instructive, developing and educational objectives of the lesson. Significant place in didactics is taken among them by so-called non-traditional lessons.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 163 / PDF downloads: 56

Посилання

Голант Е.Я. Некоторые принципиальные вопросы развития Игямостоягсльности школьников / Е.Я. Голант. - Уч. зап. ЛГПИ. - Т. 52. - 1944. - C. 11.

Данилов М.А. Воспитание у школьников самостоятельной и творческой । активности в процессе обучения / М.А. Данилов // Сов. педагогика. - 1961. - №8. - C. 33.

Джежелей О. Система вправ: слухаємо, говоримо, читаэмо і пишемо / О. Джежелей // Поч. школа. - 2000. - №5. - С.3-5.

Дорошенко О.А. Нестандартність при вивченні української мови в середній школі / О.А. Дорошенко // Поч. школа. - 1990. - № 3. - С.14.

Захарчук Н. Новий напрямок у навчанні - нові можливості розвитку дітей / Н. Захарчук // Поч. школа. - 2000. - №4. - С.15.

Коба А. Нетрадиційні форми навчання / А. Коба // Поч. школа. - 1993. - №8. - C. 11-13.

Скрипченко О.В. Психічний розвиток учня / О.В. Скрипченко - К.,1974. - С. 26.

Downloads

Опубліковано

05-05-2010

Як цитувати

Кравцова I. (2010). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ. Педагогіка вищої та середньої школи, 27, 290–295. https://doi.org/10.31812/educdim.7112

Номер

Розділ

Актуальні проблеми сучасної загальноосвітньої школи