Content, forms and methods of forming professional orientation of high school students in terms of specialized schools
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2775Keywords:
professional orientation, professional self-profile training, profile school, career-oriented workAbstract
Bondarenko О. V. Content, forms and methods of forming professional orientation of high school students in terms of specialized schools.
In the article the content of professional orientation seniors are considered forms and methods of formation. Based on the theoretical study and practical generalization of the problem, the author identified the factors that affect performance career-oriented work in specialized schools.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 133
/ PDF downloads: 122
References
1. Адаменко О. В. Проблеми диференційованого і профільного навчання у вітчизняній педагогіці другої половини ХХ століття / О. В. Адаменко // Наук. зап. Сер. Педагогіка і психологія / Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. – Вінниця, 2004. – No 11. – С. 68–72.
2. Браташ О. Проблеми і розвиток вищої гірничої освіти [Електронний ресурс] / О. Браташ. – Режим доступу: http://ea.dgtu.donetsk.ua:8080/jspui/ bitstream/ 123456789/ 7279/1
3. Коломієць М. Проблема підготовки класного керівника до організації профорієнтаційної роботи / М. Коломієць // Проблеми підготовки сучасного вчителя: наук.-метод. зб. – Умань, 2013. – No 7. – С. 176–182.
4. Концепція державної системи професійної орієнтації населення [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/842-2008
5. Мантуленко С. В. Формування готовності майбутніх учителів географії до профільного навчання старшокласників: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Світлана Вікторівна Мантуленко. – Кривий Ріг, 2014. – 253 с.
6. Побірченко Н. А. Організаційно-психологічні умови професійної орієнтації в загальноосвітній школі / Н. А. Побірченко, І. Б. Марченко // Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць К-ПНУ імені Івана Огієнка, Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України – 2009. – Вип. 6.– Ч. 2. – С. 175–185.
7. Положення про професійну орієнтацію молоді, яка навчається // Інформаційний збірник Міністерства освіти України. – К. 1995. – No 15. – С. 2–7.
8. Професія. Кар’єра. Успіх / [Автори- упоряд. : Лях Т. Л., Малієнко Ю. М., Троценко Н. Є., Цюман Т. П., Шеламкова А. М.]; за
ред. Т. П. Цюман. – К. : Основа-Принт, 2010. – 132 с.
9. Профільне навчання в старшій школі: шляхи розвитку: [наук.-доп. бібліогр. покажч.]. Вип.1 / АПН України. ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського; уклад.: Л. О. Пономаренко, Л. І. Ніколюк, Л. І. Самчук, І. М. Каневська [Електронний ресурс]. – К., 2004. – 163 с. – Режим доступу: http://www.dnpb.gov.ua/ datas/upload/files/320849870.pdf
2. Браташ О. Проблеми і розвиток вищої гірничої освіти [Електронний ресурс] / О. Браташ. – Режим доступу: http://ea.dgtu.donetsk.ua:8080/jspui/ bitstream/ 123456789/ 7279/1
3. Коломієць М. Проблема підготовки класного керівника до організації профорієнтаційної роботи / М. Коломієць // Проблеми підготовки сучасного вчителя: наук.-метод. зб. – Умань, 2013. – No 7. – С. 176–182.
4. Концепція державної системи професійної орієнтації населення [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/842-2008
5. Мантуленко С. В. Формування готовності майбутніх учителів географії до профільного навчання старшокласників: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Світлана Вікторівна Мантуленко. – Кривий Ріг, 2014. – 253 с.
6. Побірченко Н. А. Організаційно-психологічні умови професійної орієнтації в загальноосвітній школі / Н. А. Побірченко, І. Б. Марченко // Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць К-ПНУ імені Івана Огієнка, Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України – 2009. – Вип. 6.– Ч. 2. – С. 175–185.
7. Положення про професійну орієнтацію молоді, яка навчається // Інформаційний збірник Міністерства освіти України. – К. 1995. – No 15. – С. 2–7.
8. Професія. Кар’єра. Успіх / [Автори- упоряд. : Лях Т. Л., Малієнко Ю. М., Троценко Н. Є., Цюман Т. П., Шеламкова А. М.]; за
ред. Т. П. Цюман. – К. : Основа-Принт, 2010. – 132 с.
9. Профільне навчання в старшій школі: шляхи розвитку: [наук.-доп. бібліогр. покажч.]. Вип.1 / АПН України. ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського; уклад.: Л. О. Пономаренко, Л. І. Ніколюк, Л. І. Самчук, І. М. Каневська [Електронний ресурс]. – К., 2004. – 163 с. – Режим доступу: http://www.dnpb.gov.ua/ datas/upload/files/320849870.pdf
Downloads
Published
11-12-2014
How to Cite
Бондаренко, О. (2014). Content, forms and methods of forming professional orientation of high school students in terms of specialized schools. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 43, 129–132. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2775
Issue
Section
Obsolete8
License
Copyright (c) 2014 Ольга Бондаренко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.