DEVELOPMENT OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS MEANS OF METHODICAL WORK
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5599Abstract
The article deals with the problem of analisis of some potentialities latent in school methodology servise and its possibility to increase tcachers' professional skills. The expediency in use of block-and-module approach, while choosing (selecting) contents and forms of methodological work organization, is proved.
Downloads
Metrics
References
Березняк Е.С. Громадсько-демократичні структури в управлінні школою // Педагогіка і психологія. - 1995. - № 2.- С. 166-169.
Горская Г.И. Организация учебно-воспитательного процесса в школе: Пособие для учителя. - М.: Просвещение, 1986. - 208 с.
Кан-Калик В.А., Никандров Н.Д. Педагогическое творчество. - М.: Педагогика, 1990. - 144 с.
Крисюк С.В. Підвищення кваліфікації педагогічних кадрів як система // Педагогіка і психологія. - 1995. - №6. - С.37-46.
Методичні служби України: проблема управління, професійна підготовка: Навч-метод. посібник / Під ред. Г.С. Данилова. - К.: ІЗМН, 1997. - 256 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2005 V.V. Sadova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.