PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL MANAGEMENT STUDENT ACTIVITY AS A FORM OF DEVELOPMENT SOCIALLY SIGNIFICANT QUALITIES STUDENTS 'PERSONALITIES

Authors

  • Yu.V. Reva

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5640

Abstract

The article investigates the influence of psychological and pedagogical guidance of students’ activity in terms of developing qualities which are socially important for a personality.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 190 / PDF downloads: 103

References

Ветроградская Э. А. Эмоции и проблема мотивации обучения; Сосенко Э. Ю. Проблема упражнений. - В кн. Психологические вопросы обучения иностранному языку. Под редакцией А. А. Леонтьева и Т. В. Рябовой. - М: МГУ, 1972

Лозанов Г. Основы суггестии. - Соффия, 1973

Ломов Б. Ф. Общение и социальная регуляция поведения индивида. В кн. Психологические проблемы социальной регуляции. - М: Наука, 1976

Сорокин Ю.А. Соотношение речевого и неречевого компонентов в психологическом воздействии. В сб. Речевое воздействие. Проблема прикладной психолингвистики. - М., 1972

Downloads

Published

01-04-2007

How to Cite

Reva, Y. (2007). PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL MANAGEMENT STUDENT ACTIVITY AS A FORM OF DEVELOPMENT SOCIALLY SIGNIFICANT QUALITIES STUDENTS ’PERSONALITIES. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 7, 103–113. https://doi.org/10.31812/educdim.5640

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>