Vol. 52 (2019)

					View Vol. 52 (2019)
				In this issue:
Published: 19-12-2019
  • Digital transformation of learning environment: aspect of cognitive activity of students

    Ольга Пінчук, Олександра Соколюк, Олександр Буров, Марія Шишкіна
    22-38
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v52i0.3774
  • The formation of a successful personality of a pupil in Ukrainian primary school during media education implementation

    Григорій Терещук, Ірина Кузьма, Олександра Янкович, Галина Фальфушинська
    39-55
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v52i0.3775
  • The state of the art and perspectives of using adaptive cloud-based learning systems in higher education pedagogical institutions (the scope of Ukraine)

    Юлія Носенко, Майя Попель, Марія Шишкіна
    56-69
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v52i0.3776
  • Systematicity of students' independent work in the cloud learning environment

    Олександр Колгатін, Лариса Колгатіна, Надія Пономарьова, Катерина Шмельцер
    70-88
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v52i0.3777
  • TODOS as digital science-support environment to provide STEM-education

    Євгеній Шаповалов, Віктор Шаповалов, Володимир Засельський
    89-104
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v52i0.3778
  • Use of Web 2.0 technology tool — educational blog — in the system of foreign language teachin

    Альона Приходько, Оксана Резван, Наталія Волкова, Станіслав Толмачов
    105-117
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v52i0.3779
  • Information and technology case as an indicator of information competence level of the translator

    Світлана Амеліна, Ростислав Тарасенко, Альберт Азарян
    118-134
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v52i0.3780
  • Modern techniques of organizing computer support for future teachers’ independent work in German language

    Вікторія Устінова, Світлана Шокалюк, Ірина Мінтій, Андрій Пікільняк
    135-152
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v52i0.3781
  • The overview of software for computer simulations in profile physics learning

    Арнольд Ків, Олександр Мерзликін, Євгеній Модло, Павло Нечипуренко, Ірина Тополова
    153-165
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v52i0.3782
  • The use of cloud technologies when studying geography by higher school students

    Ольга Бондаренко, Олена Пахомова, Володимир Засельський
    166-183
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v52i0.3800
  • Cloud ArcGIS Online as an innovative tool for developing geoinformation competence with future geography teachers

    Ігор Холошин, Ольга Бондаренко, Олена Ганчук, Катерина Шмельцер
    184-196
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v52i0.3801
  • Distance learning courses in developing future music teachers’ instrumental performance competence

    Людмила Гаврилова, Олена Ішутіна, Валентина Замороцька, Дар’я Кассім
    197-214
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v52i0.3803
  • E-learning resources for successful math teaching to pupils of primary school

    Надія Олефіренко, Ілона Костікова, Наталія Пономарьова, Андрій Пікільняк
    215-234
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v52i0.3804
  • Practical use of cloud services for organization of future specialists professional training

    Марина Волікова, Тетяна Армаш, Юлія Єчкало, Володимир Засельский
    235-252
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v52i0.3805
  • Informatization of education as a pledge of the existence and development of a modern higher education

    Олена Федоренко, Владислав Величко, Андрій Стьопкін, Альона Чорна, Володимир Соловйов
    5-21
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v52i0.3773