GAME EXERCISES IN FOREIGN LANGUAGE CLASSES AS A MEANS OF STUDYING NEW LEXICAL WORD FORMATIONS

Authors

  • I.S. Zorenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5859

Abstract

The article examines the problems of using games as means of learning lexical coinages in the EFL classroom.

Downloads

Metrics

PDF views
213
Abstract views: 125 / PDF downloads: 213

References

Бим И.Л. Личностно-ориентированный подход - основная стратегия обновления школы// Иностранные языки в школе. - 2002. - №2. - С. 18-21.

Буланкина Н.Г. Формирование навыков и умений аутеничной разговорной речи при обучении ситуационным

клише учащихся VI-VII классов// Иностр. яз. в школе. - 1996. - № 2. - С. 9-13.

Елухина Н.В. Обучение аудированию в русле коммуникативно-ориентированной методики// Иностр. яз. в школе. - 1989. - №2. - С. 28-36.

Запорожец А.В., Маркова Т.А. Игра, и ее роль в развитии ребенка дошкольного возраста. - М.: Просвещение, 1978.

Концепция коммуникативного обучения иноязычной культуре в средней школе: Пособие для учителя/ Под ред.

Е.И. Пассова, В.В. Царьковой. - М.: Просвещение, 1993.

Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: підручник. / Кол.авторів під керівництвом

С.Ю. Ніколаєвої. - К.: Ленвіт, 2002. - 328 с.

Published

27-05-2022

How to Cite

Zorenko, I. (2022). GAME EXERCISES IN FOREIGN LANGUAGE CLASSES AS A MEANS OF STUDYING NEW LEXICAL WORD FORMATIONS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 15, 231–238. https://doi.org/10.31812/educdim.5859

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)