TO THE PROBLEM OF COGNITIVE ACTIVITY PRESCHOOL CHILDREN
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5890Abstract
In the article the problem of the development of preschoolage children's cognitive activity is discussed. It suggests ways of development of their speech activity, which is variety of cognitive activity.
Downloads
Metrics
References
Богуш А.М. Дошкільна лінгводидактика: теорія і практика — Запоріжжя: Просвіта, 2000. - 226 с.
Виготський Л.С. Речь и мышление. - М., 1934. - 347 с.
Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. - К: Либідь. - 1997. - 647 с.
Зимняя И.А. Психология слушания и говорения. - Автореф. докт. дис., М., 1973. - 68 с.
Науменко Т.И. Активизация речи детей ранего возраста в дошкольных учреждениях. - Автореф. канд. дис. - К., 1991. - 36 с.
Рубинштейн С.Л. Речь. Основы общей психологии. - М.: Педагогика, 1989. -Т.1. - 583 с.
Талызина Н.Ф. Формирование познавательной деятельности учащихся. - М.: Знание, 1983. - 217 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2006 N.I. Bilokonna, M.V. Baditsa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.