Vol. 10 (2020)

					View Vol. 10 (2020)

Збірник містить результати наукових теоретичних і емпіричних досліджень актуальних проблем організації навчально-виховного процесу та психолого-педагогічного супроводу суб’єктів освітнього простору. Тематика публікацій свідчить про різноманітність інтересів психологічної спільноти. Опубліковані матеріали адресовані як фахівцям, так і тим, хто цікавиться сучасним станом психологічної науки.

Приурочений до 90-рiччя Криворiзького державного педагогiчного унiверситету та 30-рiччя кафедри загальної та вiкової психологiї.

Published: 2020-03-17

Розділ I

  • Self-rehabilitation in stressful situations

    Анна Олексіївна Волкова
    23-30
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3902
  • Satisfaction with life as a criterion for the positive functioning of an individual

    Оксана Анатолiївна Даценко
    31-42
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3903

Розділ II

  • Peculiarities of conflict behavior in younger and older adolescents

    Ольга Сергiївна Iващенко
    45-54
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3904
  • Aggressiveness of modern youth: causes and ways of prevention

    Дар’я Iщенко
    55-62
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3905
  • The using of coping strategies by students (gender aspect)

    Анастасiя Крамар
    63-70
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3906
  • Psychological characteristics of aggressiveness in adolescence

    Марина Сергiївна Хачатурова
    71-81
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3907
  • Theoretical basis of the study of the problem of self-education of personality in psychology

    Анастасiя Юрiївна Цикалюк
    82-90
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3908
  • Procrastination: ways of prophylaxis, prevention

    Карина Миколаївна Чорна
    91-97
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3909

Розділ III

Розділ IV

  • Professional burnout in teachers: nature, signs, prevention

    Олена Олексiївна Кононенко
    145–153
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3920
  • Rethinking the Role of School Education: a Psychological Aspect

    Наталя Миколаївна Макаренко, Iрина Петрiвна Проскурова
    154–162
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3921
  • Special aspects for organization of correctional work with the children, that a have deviations of intellectual development in the conditions of general educational institution

    Любов Василiвна Меркульєва, Свiтлана Олександрiвна Виноградова
    163-175
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3922
  • The formation of student’s competencies outside school

    Анастасiя Геннадiївна Павленко
    176–183
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3923
  • Mediation as a means of conflict resolution in a student environment

    Ганна Миколаївна Устiнова-Бойченко
    184–193
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3924
  • New Ukrainian school: experience and prospects

    Олена Миколаївна Шевченко
    194–202
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3926

Розділ V

Розділ VI