Vol. 10 (2020)

					View Vol. 10 (2020)

Збірник містить результати наукових теоретичних і емпіричних досліджень актуальних проблем організації навчально-виховного процесу та психолого-педагогічного супроводу суб’єктів освітнього простору. Тематика публікацій свідчить про різноманітність інтересів психологічної спільноти. Опубліковані матеріали адресовані як фахівцям, так і тим, хто цікавиться сучасним станом психологічної науки.

Приурочений до 90-рiччя Криворiзького державного педагогiчного унiверситету та 30-рiччя кафедри загальної та вiкової психологiї.

Published: 2020-03-17

Розділ I

  • Self-rehabilitation in stressful situations

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3902
    Анна Олексіївна Волкова
    23-30
  • Satisfaction with life as a criterion for the positive functioning of an individual

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3903
    Оксана Анатолiївна Даценко
    31-42

Розділ II

  • Peculiarities of conflict behavior in younger and older adolescents

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3904
    Ольга Сергiївна Iващенко
    45-54
  • Aggressiveness of modern youth: causes and ways of prevention

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3905
    Дар’я Iщенко
    55-62
  • The using of coping strategies by students (gender aspect)

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3906
    Анастасiя Крамар
    63-70
  • Psychological characteristics of aggressiveness in adolescence

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3907
    Марина Сергiївна Хачатурова
    71-81
  • Theoretical basis of the study of the problem of self-education of personality in psychology

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3908
    Анастасiя Юрiївна Цикалюк
    82-90
  • Procrastination: ways of prophylaxis, prevention

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3909
    Карина Миколаївна Чорна
    91-97

Розділ III

Розділ IV

  • Professional burnout in teachers: nature, signs, prevention

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3920
    Олена Олексiївна Кононенко
    145–153
  • Rethinking the Role of School Education: a Psychological Aspect

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3921
    Наталя Миколаївна Макаренко, Iрина Петрiвна Проскурова
    154–162
  • Special aspects for organization of correctional work with the children, that a have deviations of intellectual development in the conditions of general educational institution

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3922
    Любов Василiвна Меркульєва, Свiтлана Олександрiвна Виноградова
    163-175
  • The formation of student’s competencies outside school

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3923
    Анастасiя Геннадiївна Павленко
    176–183
  • Mediation as a means of conflict resolution in a student environment

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3924
    Ганна Миколаївна Устiнова-Бойченко
    184–193
  • New Ukrainian school: experience and prospects

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3926
    Олена Миколаївна Шевченко
    194–202

Розділ V

Розділ VI