Vol. 9 (2019)

					View Vol. 9 (2019)

Збірник містить результати наукових теоретичних і емпіричних досліджень актуальних проблем організації навчально-виховного процесу та психологопедагогічного супроводу суб‘єктів освітнього простору. Тематика публікацій свідчить про різноманітність інтересів психологічної спільноти. Опубліковані матеріали адресовані як фахівцям, так і тим, хто цікавиться сучасним станом психологічної науки.

Published: 2019-05-16

Розділ I

  • Ego-protect in the structure psychological welfare

    Варвара Дмитрівна Агаркова
    6-10
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3709
  • Categorical psychosyntesis of personal life-time experience

    Оксана Анатоліївна Даценко
    10-19
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3710
  • Theoretical analіz problems of accentuation for character

    Катерина Сергіївна Журба, Вікторія Володимирівна Кріпак
    19-24
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3712
  • Методология научного исследования

    Юрий Николаевич Карандешев
    24-47
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3715
  • Psychological aspect of the problem of cognitive activity as a personality trait

    Олена Леонідівна Пінська
    47-54
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3717
  • Psychological well-being as an indicator of self-actualization of a person

    Катерина Вікторівна Роєнко
    54-61
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3718
  • Understanding the meaning of the concept of old age in modern social and psychological studies

    Татьяна Владимировна Сенько
    61-71
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3719
  • The developing potential of reflection: a theoretical discourse

    Наталя Миколаївна Токарева
    71-78
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3720

Розділ II

  • ​ Features of motivation of professional self-determination of modern teenagers

    Анастасія Олександрівна Бордюк
    79-85
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3711
  • Features of the memory of teens

    Вікторія Володимирівна Жомірук
    85-89
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3724
  • Value orientations of modern teenagers

    Альона Станіславівна Засецька
    89-93
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3725
  • Psychological peculiarities of mental activity formation in students

    Катерина Колінько
    93-102
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3726
  • Peculiarities of experiency anxiety of adolescent children

    Олена Красуля
    102-107
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3727
  • Psychological portrait of an Internet-dependent user in adolescence

    Діана Володимирівна Леван
    107-112
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3728
  • Features of characteristics of character of modern ukrainian parents

    Ксенія Мелен
    112-116
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3729
  • Clip Thinking in Adolescence

    Валерія Олегівна Пантелєєва
    116-120
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3730
  • Features of the crisis 40 years for women and men

    Марія Олександрівна Пунтус
    120-126
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3731
  • Comparative analysis of the characteristics of school education and furnishings in the youth and old adult age schools

    Дар'я Троян
    126-132
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3732
  • The problem of emotional balance of teenagers

    Валерія Львівна Хіщенко
    132-135
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3733
  • Psychological features of the representatives of the Z generation

    Оксана Вікторівна Чичинська
    135-142
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3734
  • Character’s accentuations in the youth

    Ганна Андріївна Шепелєва
    143-146
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3735

Розділ III

  • Formation of psychological competences for work in a new Ukrainian school

    Наталя Миколаївна Макаренко
    147-154
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3721
  • Emotional stability as a professionally important quality of the future teacher

    Катерина Валентинівна Пилипенко
    154-159
    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3723

Розділ IV

Розділ V

Розділ VI