Vol. 9 (2019)

					View Vol. 9 (2019)

Збірник містить результати наукових теоретичних і емпіричних досліджень актуальних проблем організації навчально-виховного процесу та психологопедагогічного супроводу суб‘єктів освітнього простору. Тематика публікацій свідчить про різноманітність інтересів психологічної спільноти. Опубліковані матеріали адресовані як фахівцям, так і тим, хто цікавиться сучасним станом психологічної науки.

Published: 2019-05-16

Розділ I

  • Ego-protect in the structure psychological welfare

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3709
    Варвара Дмитрівна Агаркова
    6-10
  • Categorical psychosyntesis of personal life-time experience

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3710
    Оксана Анатоліївна Даценко
    10-19
  • Theoretical analіz problems of accentuation for character

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3712
    Катерина Сергіївна Журба, Вікторія Володимирівна Кріпак
    19-24
  • Методология научного исследования

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3715
    Юрий Николаевич Карандешев
    24-47
  • Psychological aspect of the problem of cognitive activity as a personality trait

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3717
    Олена Леонідівна Пінська
    47-54
  • Psychological well-being as an indicator of self-actualization of a person

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3718
    Катерина Вікторівна Роєнко
    54-61
  • Understanding the meaning of the concept of old age in modern social and psychological studies

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3719
    Татьяна Владимировна Сенько
    61-71
  • The developing potential of reflection: a theoretical discourse

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3720
    Наталя Миколаївна Токарева
    71-78

Розділ II

  • ​ Features of motivation of professional self-determination of modern teenagers

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3711
    Анастасія Олександрівна Бордюк
    79-85
  • Features of the memory of teens

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3724
    Вікторія Володимирівна Жомірук
    85-89
  • Value orientations of modern teenagers

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3725
    Альона Станіславівна Засецька
    89-93
  • Psychological peculiarities of mental activity formation in students

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3726
    Катерина Колінько
    93-102
  • Peculiarities of experiency anxiety of adolescent children

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3727
    Олена Красуля
    102-107
  • Psychological portrait of an Internet-dependent user in adolescence

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3728
    Діана Володимирівна Леван
    107-112
  • Features of characteristics of character of modern ukrainian parents

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3729
    Ксенія Мелен
    112-116
  • Clip Thinking in Adolescence

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3730
    Валерія Олегівна Пантелєєва
    116-120
  • Features of the crisis 40 years for women and men

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3731
    Марія Олександрівна Пунтус
    120-126
  • Comparative analysis of the characteristics of school education and furnishings in the youth and old adult age schools

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3732
    Дар'я Троян
    126-132
  • The problem of emotional balance of teenagers

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3733
    Валерія Львівна Хіщенко
    132-135
  • Psychological features of the representatives of the Z generation

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3734
    Оксана Вікторівна Чичинська
    135-142
  • Character’s accentuations in the youth

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3735
    Ганна Андріївна Шепелєва
    143-146

Розділ III

  • Formation of psychological competences for work in a new Ukrainian school

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3721
    Наталя Миколаївна Макаренко
    147-154
  • Emotional stability as a professionally important quality of the future teacher

    DOI: https://doi.org/10.31812/psychology.v9i0.3723
    Катерина Валентинівна Пилипенко
    154-159

Розділ IV

Розділ V

Розділ VI